Jak schudnąć na wakacje – może pobiegajmy

Nie samym bieganiem biegacz żyje
(jak schudnąć na wakacje Katowice)

Rozpoczynając swoja przygodę z bieganiem zapewne nie jeden z Was szybko zauważył pierwsze efekty. Może i nie każdemu bieganie przyszło łatwo, ale na pewno nastąpiła poprawa samopoczucia, waga stopniowo zaczęła spadać w dół, wydzielały się endorfiny podczas treningu. Bieganie to jeden z najlepszych sposobów aby schudnąć na wakacje. Nie ważne, czy jesteś mieszkańcem małej wioski, czy też dużego miasta – jak Katowice. Biegać można zawsze i wszędzie, jeśli tylko zdrowie na to pozwala. A więc, jak to jest z tym bieganiem?
Jeśli i Ty wpadłeś w sidła tego sportu, tak łatwo dostępnego to na pewno z tygodnia na tydzień objętość kilometrów wzrastała. Widząc szybko efekty chcemy ich więcej i więcej. Biegamy dla zdrowia, biegamy dla wyników, biegamy dla zbicia wagi, dla relaksu i wyrzucenia złych emocji po całym pracowitym dniu, czy właśnie po to aby schudnąć na wakacje.

Kilometrów w tygodniu przybywa, obciążeń przybywa, endorfin przybywa, fantastycznie!!!

Niestety bardzo często u biegaczy amatorów tak jak szybko widać postępy pojawiają się kontuzje.

Im więcej i im ciężej atakujemy nasz organizm wysiłkiem tym coraz więcej paliwa on zużywa, tylko kto pojedzie na pustym baku?

Dlaczego zawodowcy lub też amatorzy na nieco wyższym poziomie potrafią trenować codziennie, nawet dwa razy dziennie a nam się wydaje, że rzadko mają kontuzje?

O tym poniższy artykuł…

Jeśli choć jedno zdanie dotyczy Ciebie zainteresuj się dlaczego dopada Cię osłabienie? Dlaczego masz kontuzje? Dlaczego bieganie nie przychodzi tak łatwo jak innymi w końcu dlaczego waga stanęła w miejscu?

Za dużo i nie rozsądnie.

Co wpływa na poprawę jakości biegania?

Technika biegu…

Z każdym krokiem wydaje Ci się , że walczysz o życie? Na dystansie maratonu im dalej tym twój język znajduje się bliżej asfaltu? Zwróć uwagę na technikę .

Chociaż mówi się o tym, że bieganie to najprostszy sport, najprostsza metoda aby schudnąć na wakacje i nasze ciało przecież „umie biegać”, to jeśli przyjrzysz się amatorom biegania na zawodach zobaczysz, że każdy z nich porusza się inaczej. W dużej mierze jest to problem niskiej sprawności ogólnej oraz braku elastyczności mięśni.

Poprzez marketing i różnorodność marek na rynku coraz ciężej wybrać obuwie do biegania. Lubisz miękkie lądowanie? Zainteresuj się czy twoje obuwie nie ma przypadkiem zbyt dużej amortyzacji w stosunku do twojej wagi czy też techniki biegu. Poproś trenera lub swojego fizjoterapeute aby ocenił Twój sposób biegania, być może przez źle dopasowane obuwie masz ciągłe dolegliwości.

Technika bardzo wpływa na ekonomikę twojego treningu.”pięta do pośladka”, kolana wyżej”,” pamiętaj o wyproście biodra”, łokcie za siebie !!!

Wiesz o czym mowa? Warto się zainteresować.

Jak schudnąć na wakacje Katowice

Trening siłowy – oczywiście najlepiej w GymForYou w Katowicach.

4 serie po 12 powtórzeń, klata biceps barki… Wszystko ok , ale czy wiesz co robisz?

Trening siłowy biegacza musi być dopasowany do cyklu i planu treningowego. Duże obciążenia czy małe? Nie czytaj w internecie gotowych planów bo skierowane są one dla ogółu. Robisz nogi w piątek dużym ciężarem i dziwisz się , że ciężko robi się wybieganie czy start w weekend.

Na siłowniach coraz więcej zajęć skierowanych dla biegaczy. Nie bój się ich. Takich zajęć możesz spróbować u nas w GymForYou, szczególnie jeśli chciałbyś schudnąć na wakacje. Siła to tylko jeden z elementów u biegacza i nie można o niej zapominać .Chociaż mówi się o tym, że bieganie to najprostszy sport i nasze ciało przecież „umie biegać”, to jeśli przyjrzysz się amatorom biegania na zawodach zobaczysz, że każdy z nich porusza się inaczej. W dużej mierze jest to problem niskiej sprawności ogólnej oraz braku elastyczności mięśni. Jakośc i szybkość biegu w dużej mierze zależy od sprawności ogólnej.

Dynamika, trening pliometryczny, stabilizacja, koordynacja, core, gibkość, siła dynamiczna to wszystko a nawet i nie wszystko co wpływa na to jak efektywnie będziesz biegał(a).

Odpowiednio dobrany plan treningowy ….

Wielu z was zapewne nabija tylko kolejne km, nieustająco w identycznym tempie. Na początku każdemu ciężko przywyknąć do zmian ale dopiero odpowiednio przekraczanie barier zwiększa nasza wydolność i powoduje postępy w bieganiu. Biegam codziennie około 7-10 km i nie widzę efektu. Dlaczego? Przyjrzyj się prawidłowej periodyzacji treningu. Wprowadź elementy siłowe jak np. podbiegi, lub też szybkościowe korzystając z pobliskiego stadionu, lub tez płaskiego odcinka w pobliżu. Przełam się i czasem pobiegnij najszybciej jak potrafisz a następnie zwolnij i odpocznij dopóki tętno się nie wyrówna i oddech nie uspokoi. Interwały świetnie sprawdzą się w poprawie wydolności jak i szybkości. Zaplanuj plan treningowy z głową a efekty gwarantowane. Oczywiście nie zapominaj o regeneracji.

Endurance team Dominika Brol – trener personalny i trener fitness GymForYou Katowice.