Mądre cele

Większość z ludzi decydujących się na korzystanie z usług klubu fitness przychodzi do niego z wcześniej założonym celem. Jeśli ty również jesteś z jedną z tych osób, która obrała sobie cel, ale nie do końca wie gdzie zacząć, pozwól, że przedstawię Ci najlepszy sposób na określenie swoich celów treningowych.

Nieważne czy Twoim celem jest zrzucenie pięciu czy pięćdziesięciu kilogramów, zbudowanie masy mięśniowej, komfort zabawy z dzieckiem czy przebiegnięcie maratonu, kluczem do sukcesu jest mądre zaplanowanie swojego działania.

Postępuj zgodnie z wytycznymi akronimu SMART, aby ustalić mądre cele.

S– Twój cel powinien być SPRECYZOWANY. Cel powinien być prosty i łatwy w zrozumieniu. Popularny cel : ,,Chcę być zdrowszy’’ jest zbyt ogólny, zastanów się co przez to rozumiesz. Co w Twoim przypadku oznacza bycie zdrowszym, czy jest to utrata kilogramów, włączenie do rutyny dnia spaceru, a może jeszcze coś innego?

M- Twój cel powinien być MIERZALNY. ,, Chcę stracić na wadzę’’ to mało mierzalny cel, zastanów się jak będziesz śledził swoje postępy, skąd będziesz wiedział, że już osiągnąłeś swój cel?

A– Twój cel powinien być AMBITNY. Cel powinien być osiągalny, motywujący Cię do działania, jednak nie taki, którego realnie nie jesteś w stanie osiągnąć. Cel powinien sprawiać, że rano budzisz się gotowy do działania i wieczorem przy stu procentach zrealizowanego planu czujesz się z siebie zadowolony.

R- Twój cel powinien być REALNY. Zastanów się czy przy obecnym trybie życia jesteś w stanie poświęcić wystarczającą ilość czasu i energii na osiągnięcie wyznaczonego celu.

T- Twój cel powinien być TERMINOWY. Wyznacz sobie punkt końcowy realizacji danego celu, to motywuje do rozpoczęcia oraz wytrwania w postanowieniu. Unikniesz wtedy przekładnia zadań na dzień kolejny.

Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci lepiej rozpocząć przygodę z siłownią. W klubach fitness pracują specjaliści, którzy chętnie pomogą Ci w drodze do spełnienia wyznaczonych celów w najszybszy i najbezpieczniejszy sposób. Nie bój się skorzystać z porady trenerów, którzy są w stanie określić czy Twoje cele są realne lub wystarczająco ambitne. Siłownie często też, oferują pomiary na specjalistycznych wagach, które pomogą Ci śledzić postępy.

Teraz nie pozostaje Ci już nic innego jak zastanowić się czego oczekujesz od siebie i swoich wizyt na siłowni i zacząć działać!

 

Marta Jankowska Trener Personalny